Zure reacties

Op mijn werk plaats ik veel berichten over facilicitaire of andere dienstverlening. Dat gaat van een nieuwsbericht over wijzigingen in openingstijden tot automatiserings-issues. Ook leuk nieuws, zoals de komst van een hele mooie fietsenstalling of het feit dat het Stadhuis in Den Haag een symbool heeft ontvangen omdat de publieksruimten voor iedereen goed toegankelijk zijn.

Leuk werk ware het niet dat collega’s de gelegenheid hebben om op elk nieuwsbericht te reageren. Wat zou het fijn zijn als er eens een leuke reactie komt maar meestal zijn het azijnzeikerige opmerkingen waar ik of de dienst waar ik voor werk, niets mee kan. Als visitekaartje van mijn dienst dien ik me klantvriendelijk, invoelend en meedenkend op te stellen. Dat doe ik ook graag. Maar wat zou ik ook graag eens vokomen ongenuanceerd mijn reactie geven op al het zure commentaar. Bij elk nieuwsbericht van weinig of veel waarde kan je de seconden tellen totdat de eerste reactie verschijnt. En ik tel dan weer tot tien om een gewaardeerde medewerker te blijven.

Reageren.
Omdat het kan, mag je het doen
Omdat het mag, kan je het doen.

Maar mischien moeten we eerst weer leren hoe dat gaat: communiceren, respecteren… zomaar wat begrippen.
En ook niet onbelangrijk: kan iemand iets met de reactie die je plaatst?
Of was dat al helemaal de bedoeling niet.

2 reacties

mariette van der linden 2 april 2015 at 21:15

H

Reply
@nj@ 2 april 2015 at 21:54

Wat is: h

Reply

Laat een reactie achter

Deel dit met jouw vrienden