Ken je de reclame Sloop de crisis, met de sympathiek ogende John Williams als toevallige brenger voor het geluk van jou en mij! Elke keer als ik de reclame zie en daar zit direct al het geniepige, want het is reclame, maar elke keer als ik de reclame zie denk ik, we worden genaaid.
Het lijkt op een promo van een nieuw programma van de altijd sympathiek ogende John Williams. Hij presenteert toch al die programma’s als ‘dubbeltje op zijn kant’ , ‘ruzie met de buren’ en meer programma’s die te maken hebben met mensen die niet uitkomen met hun geld of zelfs grote schulden hebben.
John Williams maakt gewoon reclame met de belofte dat wij, als we ons inschrijven, veel goedkoper uit zijn voor energie, telefonie en internet. Sloop de crisis is in leven geblazen door onder andere de Nederlandse Energie Maatschappij. En raad eens wie de energieleverancier wordt die de aanbiedingen gaat doen? Juist.
Ik vind het een smerige manier om iets te verkopen. Ik weet dat Eigen huis het zelfde heeft gedaan maar die stond met zijn of haar hele hebben en houwen in de picture. We wisten hoe het werkte. Bij de nog steeds sympathiek ogende John Williams kan ik niet geloven dat hij voor niets het praatje houdt. Dat hij alleen ons voor ogen heeft. Een beetje voor God speelt. Het lijkt verdacht veel op de walgelijke 06-spelletjes van lang geleden bij SBS.
Sloop dit soort mooipraterij.