ING – U vraagt, wij draaien (niet)

Wij zitten midden in alle financiële verwikkelingen die spelen als je een ander huis wilt kopen. Zo had ik van de ING enkele jaaropgaven nodig. Omdat we geen betaalrekening meer hebben bij hen, kunnen we ook geen gebruik meer maken van de handige online-tool. Bellen dus.

Ik krijg een stille jongen aan de lijn. Is hij wat chagrijnig of nieuw in het vak en daardoor onzeker? Ik vraag wat ik wil. Hij zegt dat we ook bij hen een nieuwe hypotheek kunnen afsluiten. Dat weet ik, dat wil ik niet, ik wil gewoon twee jaaropgaven ontvangen.

Middelen
Hij stelt voor dat we ook nog kunnen middelen in de rente omdat bij één hypotheekdeel de rente best wel hoog is. Dat is zo. Dat weten we. Daar hebben we twee jaar geleden al eens over gepraat. Of middelen mogelijk was. Nee. Niet mogelijk.

Hij doet een rekensommetje voor waar ik enthousiast over ben. Doe maar, zeg ik. ‘Oeps’ zegt hij. ‘Ik zie dat u geen betaalrekening meer heeft bij ons, dat weet ik niet zeker of….’

Hij krabbelt terug en belooft mij het uit te zoeken en mij later die dag terug te bellen. Intussen heb ik mijn twee documenten per mail ontvangen. Die dag word ik niet teruggebeld.

Post
Gisteren ontvang ik drie dikke enveloppen van de ING. Twee brieven over iets waar ik niet om gevraagd heb maar wat wel handig is.
Eén brief waarin de middeling van rente geregeld is. Ondertekend en wel. Klaar voor de start. Voor de toch nog wel lange periode dat we hier nog wonen, levert dat een aardig voordeeltje op. Ik ben dus blij maar ook heel verbaasd.

Misschien staat in de kleine lettertjes bij de ING wel ergens: ‘wie vraagt, wordt overgeslagen’.

Banken: ik snap er steeds minder van.

 

Laat een reactie achter