Dat was wel een nadeel. Op mijn vrije dag om 8.00 de afspraak gemaakt met de jongen van de verwarmingsinstallatie van Verkaart. Even over achten gaat de bel en staat een verlegen man voor de deur. Achter hem de grote bus van Verkaart. Hij heeft niets in zijn handen maar stapt wel naar binnen. Ik zeg: “heb je geen spullen bij je”?
“Ja, in de bus. Maar ik wil me eerst even voorstellen.”
Ik voel me ineens heel onbeleefd en geef hem snel de hand. Vergeet zoals vaak te luisteren en weet dus zijn naam niet meer. Vorig jaar, mijn eerste ervaring met dit bedrijf, had ik ook zo’n aardige jongen. Waar halen ze ze vandaan? Onze hond snuffelt en zwaait voorzichtig met zijn staart. Ook daar weet deze jongen, net als die van de vorige keer, de juiste snaar te raken van hond en bazin. ‘Wees goed voor de baas, is het halve werk’.
Hij heeft alles bij zich waar om gevraagd was, ook de filters in twee maten, die zo vreselijk hard aan vervanging toe zijn dat ik ze niet eens durf te laten zien.
Ik breng hem koffie, we praten wat, hij aait de hond en ik laat hem zijn werk doen. Een keer of drie komt hij naar beneden.
“Leuk, dit apparaat, ken ik nog niet, dat is een uitdaging’.
“Mooi ding’. Ik kijk hem hoopvol aan. “De ketel’, licht hij toe, nog nooit zo’n schone ketel gezien van binnen. Dat kom je niet vaak tegen.’ Ik ben toch trots.
“Heerlijke koffie”, ten slotte.
Nou mijn vroege opstaan is vergeten. Nog een leuk praatje bij de deur over zijn twee boxers en een frans buldogje. Ik ben benieuwd waar hij het over gaat hebben met zijn volgende klant, die geen hond heeft, geen koffie aanbiedt en erger nog, een klote ketel heeft.
Of Verkaart geeft hele goede instructies of Verkaart kiest heel bewust het personeel. Beide zijn goed, als ik het maar niet door heb.
1 reactie
Gelukkig zijn er nog bedrijven met klantvriendelijk personeel.
Naast ‘de meisjes van Verkade’ zijn er ook ‘de jongens van Verkaart’.
Ze zijn natuurlijk wel alleen aardig tegen vriendelijke klanten!