Bol. kom niet te dichtbij

Mijn blog gebruiken om zoiets banaals als persoonlijke boosheid? Ik doe het gewoon. Heb hier al eerder geschreven over mijn e-reader waar ik heel blij mee was. Na twee weken gebruik is het ding niet meer bruikbaar. Op het scherm blijft de screensaver staan en er is niets meer aan te doen. Niet resetten, niets knopje om. Dus ik stuur het retour naar Bol.com. Gewoon per post. Niet handig, dat weet ik. Wel heel goed verpakt in bubbeltjes plastic en dik karton. Ik hoor niets van Bol.com. Ik mail, ik bel en word aan het lijntje gehouden. “Mevrouw, neem na 10 oktober contact op, als het er dan nog niet is, krijgt u uw geld terug.”

Ik wacht ongeduldig tot die tiende oktober. Mail dan weer en krijg te horen: “Pech mevrouw. De e-reader is hier niet aangekomen. Verder kunnen we niets voor u betekenen.” Ik pruttel nog een mail of tien tegen en neem dan mijn verlies want verder dan de digitale klachtenbalie kom ik niet. Elke mail wordt weer door een andere medewerker beantwoord, dus bij wie moet ik zijn. Dag 160 euro, waar ik toch even voor gespaard had. Maar, even slikken en door gaan.

Tot gisteren. De postbode. Een pakket van, ja wel, Bol.com. Ik zeg tegen Vriendin: “het zal toch niet…”.

Maar het zal wel. Mijn e-reader in een hele grote doos. Met al mijn begeleidende schrijven er bij en een brief van Bol.com.

Strekking van het verhaal. Het scherm is gebarsten. Dit valt niet onder de garantie. Reparatie is duurder dan de nieuwprijs. Wij kunnen niets voor u betekenen.

1. Dus toch aangekomen bij Bol.com
2. Er zat geen barst in toen ik het opstuurde.
3. Ik zie nog steeds geen barst van een barst. Waar dan? Grote lamp op het scherm, voelen, ja, ik voel een klein bobbeltje maar barst…. ”

Bol.com. Vertel mij wat ik nu moet doen om enig gevoel van rechtvaardigheid aan dit readertje over te houden. Jullie liggen niet wakker van mij als klant verliezen. Dat begrijp ik. Maar is er iets waar ik jullie mee kan raken? Noem het wraak, noem het kinderachtig. I don’t care.

2 reacties

Wllm Kalb 6 november 2011 at 11:44

Je voelt je dan heel erg een Calimero: heel klein tegenover die grote machtige bedrijven. Ik mis de winkel om de hoek, waar je de mensen kende en waarmee je niet via de mail of een call centre hoefde te communiceren.

Reply
Aad Verbaast 6 november 2011 at 10:00

Waardeloos natuurlijk. lijkt me raadzaam het geval voor te leggen aan trosradar, kassa (vara) én consumentenbond. En dan even laten weten dat je dat gedaan hebt aan Bol.com natuurlijk.

Reply

Laat een reactie achter